Policecars.hu galéria


Home Register Login
Album list Last uploads Last comments Most viewed Top rated My Favorites Search
Home > Magyar tűzoltóautók - Hungarian firetrucks (2011. december 31-ig - Until 31. december 2011.) > Létesítményi tűzoltóságok
Rosenbauer Simba, Debrecen Airport, fotó: Bazsi
Keywords: létesítményi tûzoltóság tûzoltóautó

Rosenbauer Simba, Debrecen Airport, fotó: Bazsi


Comment 1 to 20 of 30
Page: 1 - 2

Józsika   [Jun 20, 2006 at 01:13 PM]
Ez brutál.... Valamit tudnak rosenbaueréknél.
Bazsi   [Jun 20, 2006 at 04:42 PM]
Így van Józsika, ez brutál! 33000 köbcentis német harckocsi motor hajtja(lóerõt nemtudják de SOK), a vízszivattyúnak külön van egy 3400 köbcentis motorja! 6000 Liter/perc a vízhozama(nemtom hogy nevezik pontosan) Shocked
Dexter   [Jun 20, 2006 at 06:15 PM]
MTU gyártmányú, V8-as, 1250 LE-s turbódízel hajtómû, amely "kistestvére" a Leopard 2-es harckocsi 2200 lóerõs 12 hengeresének. Ez a böszme nagy fémtárgy képes 125 Km/h-s sebességre is!
dénes   [Jun 20, 2006 at 06:35 PM]
A Rosenbauer honlapján más adatok vannak, ott azt írják, hogy Liebherr motorok vannak benne, két 600 lóerõs. Illetve 140 km/h max sebességet adnak meg.
Bazsi   [Jun 20, 2006 at 07:01 PM]
Én is megnéztem a honlapot, nem pont ez a típus a Liebherr-es motoros, de nemtudom... nekem ezt az adatot a tûzoltó mondta. Mindenesetre iszonyatos szerkezet!!! Locsoltak is vele, hát nem 2 méterre hord az is biztos Wink
Dexter   [Jun 20, 2006 at 07:17 PM]
Igen, többféle motorral gyártják, a megrendelõ igényei (és pénztárcája) szerint. Én a harckocsimotor csapásán indultam el, márpedig német harckocsit 600 lóerõs motorral utoljára a II. vh. végén gyártottak, így az MTU motorral szerelt verzió paramétereit adtam meg, mert az 1250 LE-s teljesítmény hihetõbben hangzott.
dénes   [Jun 20, 2006 at 09:51 PM]
Ez egy Frankfurtból beszerzett Simba, nem? Ha az, akkor pedig Liebherr motoros kell legyen. Honnan vannak az infók, miszerint MTU van benne? Mi köze van ennek a gépnek a harckocsikhoz?
Dexter   [Jun 20, 2006 at 10:40 PM]
Tehát ahány város, annyi féle motorral vették meg. Frankfurt: Liebherr, München: MTU, stb. A debrecenit Frankfurtból szerezték, vagyis Liebherr, viszont a kezelõi harckocsimotorról beszélnek, amit az MTU gyárt. Mi köze a hk-hoz ennek a kocsinak? Az, hogy nagy, nehéz, gyorsan kell haladnia => erõs motor kell bele. A tankok motorja pedig elég erõs, nemde?
Bazsi   [Jun 20, 2006 at 11:24 PM]
Dede én is igy gondolom Dexter. Azt nem tudom hogy MTU van-e benne, csak annyit mondtak hogy harckocsi motor. Az infót a tûzoltók mondták akik ezzel dolgoznak, õk tán csak tudják mit használnak!
dénes   [Jun 20, 2006 at 11:33 PM]
Elég sok mindennek van nagy és erõs motorja, yachtok, dömperek, traktorok stb stb. Legalább egy tucat gyártót tudnék mondani, akik gyártanak 1000 lóerõ feletti dízeleket. Pl Caterpillar, Cummins, Daimler Chysrler, MAN, stb stb. Ezen gyártók motorjait gondolom harckocsikban is megtalálni. Kizárt dolog, hogy a világ összes harckocsijában MTU motor van, ezzel gondolom senki nem akar vitatkozni. Nekem is mondta egy Ikarus 256-os vezetõje, hogy a buszban kombájn motor van. Szóval aki belenézett a motortérbe, és azt mondja ebben MTU van, akkor egy szavam sincs. De azért mert valaki azt mondta, hogy harckocsi motor van benne, honnan jöt az ihlet, hogy az egy V8-as 1250 lóerõs MTU. Ez nem áll össze bennem.
Dexter   [Jun 21, 2006 at 05:28 PM]
Dénes! Még egyszer utoljára megpróbálom elmagyarázni, hogy milyen logikai utat jártam be. Adott egy német gyártmányú jármû, amirõl azt mondják, hogy hk motor hajtja. A németek nem arról híresek, hogy külföldrõl szerzik be a hadseregük számára a motorokat, tehát valószínûleg a motor is német. A Simbákból számos példány készült MTU motorokkal, és hopp minõ véletlen, az MTU gyárt hk motorokat is! Félre ne érts, bizonyítani nem tudom, hogy ez a típus hajtja a debreceni Simbát, de a rendelkezésre álló infók alapján elképzelhetõnek tartom. Tény, hogy a frankfurti gépek 2 db Liebherrel mennek, de ennek a típusnak katonai alkalmazására nem találtam utalásokat. A www munich-airport de/DE/Areas/Company/feuerwehr/fahrzeuge/bild07_jpg html valamint az MTU honlapja még adhat némi támpontot Neked a további kutatásban, amelyben viszont én már nem szeretnék részt venni, részemrõl ez a téma lezárva.
Frinyó   [Jun 21, 2006 at 08:17 PM]
Nézzétek meg a Lánlovagokon a Tatra-ról készült kis filmet!Brutális!Remélem nem lesz több új szutykos Merci meg Renault...
Brandmeister   [Jun 22, 2006 at 11:07 PM]
A SIMBA nem német, hanem osztrák gyártmány, hogy én is bekapcsolódjak... Smile A Konrad ROSENBAUER cég gyármánya, aminek székhelye Leonding-ban van (Paschinger strasse 1. szám alatt) Very Happy
dénes   [Jun 22, 2006 at 11:32 PM]
Na Dexter, erre mondj valamit.
Dexter   [Jun 23, 2006 at 12:25 PM]
Bonyolódik Smile Egyszer úgyis megtudjuk a frankót!
Safi   [Jun 23, 2006 at 12:47 PM]
Frinyó ne haragudj de nem teljesen értek veled egyet.Az való igaz hogy a Renault fecskendõvel rengeteg a probléma,de a Merc. ategonál egyedül a hullámtörõ hiánya a fõ probléma. Az is igaz hogy a 4000-es fecskendõk igen borulékonyak fõleg ennek hiányában. Sajnos a közelmúltban fel is borult egy, ahol életét vesztette egy tûzoltó.De a hullámtörõ pótolható!!A Tatra-k híresek a terepjáró képességükrõl, de nem biztos hogy felvehetné a versenyt a nyugati típusokkal.például a mercedes unimognak sztem nincs igazi vetélytársa és a tévhitekkel ellentétben nem is annyira borsos az ára.példa rá Horvátország ahol tucatjával állították szolgálatba.Összességében szerintem a Tátra kiváló lenne az önkénteseknek, de a hivatásos tûzoltóságoknak már tényleg magasabb színvonalú fecskendõkre van szükségük.Hogy erre mikor lesz lehetõség, pontosabban megfelelõ anyagi háttér,szerintem senki sem tudja Embarrassed
dénes   [Jun 23, 2006 at 01:01 PM]
Magasabb színvonalú?? A Tatra egy csomó tesztelésen lenyomta az összes egyéb kamiont, úgy megcsinálták az Euro3-as minõsítésû motorjukat, hogy nem használtak fel hozzá elektronikát. A csõalvázas építésmódnak köszönhetõen köztudottan a legmasszívabb teherautó. Én nem vagyok abban korántsem biztos, hogy az Unimog jobb, mint a Tatra. Egyszóval én támogatom a Tatra kocsik beszerzését, de biztos, hogy túlzás szutyoknak nevezni a Merciket. A 1124-eseknél a lomhaságra szoktak panaszkodni, de a1234-eseket eddig nekem mindenhol dícsérték.
Safi   [Jun 23, 2006 at 01:28 PM]
Igazad van Dénes én se utasítom el a Tatra-k beszerzését csak említettem hogy lehet hogy van annál jobb is. Például Európában rengeteg profi felépítmény gyártó van csak az a gond hogy nagy részüknak nincs is Magyarországon forgalmazója. Pl.Schlingman,Lohr,Metz. Az elõzõ hozzászólásomban csak a szutykos szóra próbáltam reagálni
Frinyó   [Jun 23, 2006 at 02:08 PM]
A szutykos szót az új mercfikre gondoltam, nem a régiekre, a halálos balesetet meg sajnos hallottam én is!Egyébként a Tatra-nál a cég külön kérésre bármit megtud építeni, ami éppen a vevõnek szükséges, mindent úgy alakít ki hogy az jó legyen!Emellett nem borul fel, ellehet benne férni, elmegy terepen és úton egyaránt, a fullos verziók sem kerülnek annyiba mint a Renaultoknál vagy a Merciknél, kívülrõl ellehet érni mindent, nem kell nyújtózkodni az elérhetetlen magasságba tett kellékekért, stb.stb...
Frinyó   [Jun 23, 2006 at 02:09 PM]
De legyen, a szutyok túlzás volt, de akkor sincsenek sehol Tatra-hoz képest szerintem...

Comment 1 to 20 of 30
Page: 1 - 2