Policecars.hu galéria


Home Register Login
Album list Last uploads Last comments Most viewed Top rated My Favorites Search
Home > Külföldi kéklámpások - Foreign vehicles > További európai kéklámpások > Csehország 1.
Tatra, fotó: loco001
Keywords: tûzoltó tûzoltóautó cseh csehország tûzoltóság

Tatra, fotó: loco001


Comment 2 to 21 of 21
Page: 1 - 2

Bbazsa   [Oct 10, 2009 at 12:18 AM]
Már volt teszten hazánkban, már az is valami, a próba modell fenn van a galériában.
Szemlits Gyula   [Oct 10, 2009 at 09:07 AM]
Hát nem csak a magyar félen bukott meg a Tatra project... Confused
Nyilu   [Oct 10, 2009 at 10:00 AM]
Pedig szerintem terepen nincs párja!Jobb mint a Kerax... Confused
Szemlits Gyula   [Oct 10, 2009 at 07:27 PM]
A Renaultnál igazából minden jobb, minden téren... nemhiába igazából csak a franciák használják tûzoltó jármûnek! Ott mondjuk nemzeti katasztrófa lenne, ha nem francia jármû lenne a többség, akármennyire is használhatatlan esetlegesen!
Lajesz   [Oct 12, 2009 at 08:17 AM]
Nemcsak a magyar félen bukott meg? Ez érdekelne engem... De akárhogy is volt, én nagyon sajnálom, mert nagyon komálom a Tatrákat! Láttam is a tesztvideót, korábban már írtam is, eszméletlen mit tudnak ezek a gépek... A Renault-ról hasonló a véleményem, egy kalap sz*r-nak tartom. Nem vagyok szakmabeli, de szakmabeliektõl még jót nem halottam róla...Haszonjármûként se egy nagy eresztés.
Szemlits Gyula   [Oct 12, 2009 at 10:10 AM]
A Tatra egy kis gyártó. A kis gyártóknál a legnagyobb eredmény, ha el tudnak csípni egy nagy széria rendelést, pl. ahogy néhány éve a cseh hadsereg rendelt tõlük több száz jármûvet. Ekkor átállnak arra a néhány típusra és csak azt gyártják. Ha akkor szeretne valaki rendelni mondjuk 5-10 jármûvet, akkor meg kell várnia, amíg véget nem ér a széria, vagyis több hónap, akár 1-2 év. Ez a jelenlegi pályázati rendszerbe nem fér bele, vagyis a pályázat benyújtásakor kell tudni biztosítani, hogy "bármikor" legyártja a jármûvet a gyártó. Mivel a pályázatokat legtöbbször a felépítmény gyártók adják be, az alváz szállítási bizonytalansága náluk nem elfogadható, mert ha bukik az alváz, õk is buknak a tenderen... mondhatni végleg!
Szemlits Gyula   [Oct 12, 2009 at 10:14 AM]
A másik, hogy a Tatra egy egyedi alvázkonstkukciót használ, hogy középen van egy nagy "csõ" ahhoz kapcsolódik minden. Ezért is olyan jó a terepjáró képessége. Viszont a felépítmény gyártók létravázra fejlesztik a felépítményeket. Így a felépítmény elõtt egy segédkeretet kell felrakni az alvázra, arra megy a felépítmény. Ami megint költség és súly növelõ! És ne felejtsük el, hogy közbeszerzésnél sajnos az ár a lényeg! A gyári THT felépítmény, meg finoman szólva nem egy "high-tec", elrendezése olyan mint a sokat szidott, "semi nem beférõ", '70-es években gyártott Magirus felépítmények. Volt néhány próbálkozás a Rosenbauernél a Tatra-val, de valahogy nem tudták összehozni a dolgot.
Bbazsa   [Oct 12, 2009 at 05:00 PM]
Lehet tévedek, de az IVECO meg azért érdekes, mert saját konstrukcióval (eurofire) készült a tûzoltóknak. Itthon is van belõle. A régi nagy gyártókból már a Kamaz is elérhetõ, a Dakaron hozza is az eredményeket. Itthon, viszont nem nagyon találkozni az új Kamazokkal. Tatra viszont nagyon jó ki autó, ha a versenyekbõl indulunk ki, õk is nagy Dakar menõk.
Nyilu   [Oct 12, 2009 at 05:10 PM]
Vezettem Tatrát és Keraxot is. Ég és föld!(nálam is a Tatra a nyerõ) Nemrégiben láttam IVECO tûzoltókat, kék lámpa nélkül. 12 db-ot vittek valahova vasúton. Nagyon hasonlított a festésük az ukrán járgányokra...(piros,fehér csíkkal)
Szemlits Gyula   [Oct 12, 2009 at 06:17 PM]
Bbazsa! Az Iveco valamikor a '80-as években megvette a Magirust. A Magirusból kisõpõrte a polgári jármûgyártást és maradtak a spec. jármûvek (tûzoltó, katonai, stb.), így van, az, hogy az Iveco, Magirus néven felépítményt is gyárt, akár más alvázakra is. Amúgy az egyik legnagyobb francia gyártó, a Camiva is már a Magirusé.
Szemlits Gyula   [Oct 12, 2009 at 06:21 PM]
Nyilu! Lehet bármilyen jó egy jármû, ha nincs hozzá "háttér", akkor a legkisebb garis hibánál állhat heteket-hónapokat. Nomost a Tatra-nak, az a gondja, hogy nincs országos szervízhálózat. Azt meg nem szereti a felügyeleti szerv, hogy nekiállunk barkácsolni az autót a laktanyában... Confused A másik, hogy addig nem lesz elõrelépés, amíg nem jut el odáig az itthoni rendszer, hogy minden tûzoltóság saját magának írja ki a beszerzési pályázatot, mert az egységes jármû, mindenkinek jó egy kicsit, de igazából senkinek!
Nyilu   [Oct 12, 2009 at 07:16 PM]
Teljes mértékben egyet értek veled!De már Mo.-n nem kötelezõ a gépjármûvek javítása a forgalmazónak.Úgyhogy bárhova lehet vinni a masinát,javítás,tuningolás Laughing céljából.
dénes   [Oct 12, 2009 at 07:41 PM]
Én két dologgal vitatkoznék. Egyrészt van a Tatra-nak márkaszervize az országban, másrészt gyárilag el van látva mindegyik rendes létravázzal is, nem kell semmiféle segédkeret. Aki nem hiszi, az nézzen meg alulról egyet, a kabin, a motor, az üzemanyagtank, a légféktartály mind mind a gyári létravázhoz van rögzítve.
Nyilu   [Oct 12, 2009 at 07:58 PM]
A csõváz viszont csak a meghajtásnak ad helyet.Ugyan is abban helyezkedik el a kardán és oda van bekötve az összes féltengely.Mivel nincs rajta merev tengely,így a teljesen független kerékfelfüggesztés adja a Tatrák hihetetlen terpjáró képességét.
DBiro   [Oct 12, 2009 at 08:13 PM]
dénes! Nem akarok belekontárkodni a dologba de érzésem szerint Gyula arra gondolt a szervízhálózatnál, hogy Tatra márkaszervíz nem található minden nagyobb városban míg pl. Mercedes (vagy annak a **** Renault-nak) nagy valószínûséggel igen. Ezért ha egy olyan városban fekszik meg a Tatra ahol nincs márkaszervíz és a közelben sem akkor lehet, hogy sokkal messzebre kell vinni és ez eredményezheti a kisebb hibák miatti hosszabb leállást is. Én így gondolom de a kritikákat elfogadom ha nem így van és akkor is ha Gyula se erre gondolt a "megfelelõ háttérnél". Smile
Szemlits Gyula   [Oct 12, 2009 at 08:28 PM]
Amit leírtam, azt egy nem hazánkfia (történetesen német emberke) mondta (egy németországi gyakorlaton), egy olyan felépítmény gyártó konstruktõreként, akik sajnos nem szállítanak itthonra... Confused Mint mondta, náluk is felmerült, hogy legyen, de a végén nem lett semmi a dologból. Másrészt ez a szép és ez a "haladás", hogy nem egyfelé bólogatnak az emberek, hanem mindenki mást szeretne, mert meggyõzõdése szerint az a legjobb. Én személy szerint, erdõtüzesnek, K-tehernek vagy esetleg vízszállítónak használnék Tatra-t, de fecskendõnek, mint "alapszernek" nem.
Szemlits Gyula   [Oct 12, 2009 at 08:33 PM]
DBiró! Azért az ismert európai típusoknál is vannak eléggé nagy "lyukak" a szervzhálózatban. De nem csak itthon, hanem külföldön is! A német ismerõsök azért vettek olyan szert, ami MAN alvázra épült, mert a legközelebb a MAN szervíz van és ismeretség révén bármikor nekiállnak megcsinálni a gépet. Mivel õk állították össze a bírálati szempontokat amikor vették és két hónapon keresztül minden hétvégén jött hozzájuk valamelyik gyártó képviselõje, hogy bemutassa a saját termékét. Húúú...de szép lenne ez itthon!
Blade   [Oct 12, 2009 at 08:34 PM]
BBazsa, meglepõdnél, ha látnád felénk mennyi új Kamaz van. Az autópálya építésén a zárt részen rengeteg "zártpályás" kocsi van. Megnéztem egyet közelebbrõl, a belseje nem igazán változott az 5511-es elõdjéhez képest. Nincs túlmûszerezve és a beltér sem egy luxus. De tény, hogy némi átalakítással veri a mezõnyt a Dakaron
Bbazsa   [Oct 13, 2009 at 01:12 AM]
Gyula felé egy vágány felújításon rengeteg TATRA volt, de ami még meglepõ volt, mind egy szlovák cég tulajdonában állt , szlovák rendszámmal, de ez nem ide tartózik. Ezek a versenyek jók, mert olyan megoldások kerülnek elõ, amitõl jobbak lesznek a konstrukciók. Ugyanazt sajnos nem kapjuk meg. A Mitsubishi karosszériája is olyan egyedi, de sajnos a mindennapi életben nem látni. Viszont halkan elmondanám, ha külsõre kéne dönteni, nekem a Scania a király, azt nem tudom mennyire jó tûzoltónak. Viszont, ha ennyi kritika van a lányokra (Renault tûzoltós szlengje) miért erõltetik ennyire. Nincs nagy árkülönbség a nagy vasaknál , egy- egy kategóriában.
Blade   [Oct 13, 2009 at 02:07 PM]
Ne tévesszen meg a külföldi rendszám, az még korántsem biztos, hogy nem magyar a tulajdonosa, valószínû ellehetetlenítették, vagy így többet tud csalogatni, de ezt hagyjuk mert ez off. A Scania nekem is tetszik, csak ne ütközz vele, mert mûanyag a fél fülke és azonnal ledobálja magáról a borítást.

Comment 2 to 21 of 21
Page: 1 - 2