Policecars.hu galéria


Albumlista :: Videók :: Bejelentkezés
Friss feltöltések :: Friss hozzászólások :: Keresés
   

Home > Magyar mentőautók - Hungarian ambulancecars > Orvosi ügyelet, MOK, vérszállítás, egyéb 1.
Teljes méretű kép megtekintése
Ford Ranger, Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat, fotó: LEM
spawn [2010 Jan 15 15:27]
Bárcsak sok ilyennel találkoznánk az utakon, de attól tartok egyedi darab? Hol fog szolgálni ez a szépség?!!
Tonsil [2010 Jan 15 16:21]
Nem egyedi darab,másik két korábbi kiadású Ford Ranger gyermek MOK van Miskolcon,ő pedig Debrecenben fog szolgálni.
spawn [2010 Jan 15 21:38]
Gratula hozzá! Kevés, de nagyon eredményes vonulásokat kívánok neki!!
Bazsi [2010 Jan 15 23:17]
Pazar gépezet! Miskolc is és Debrecen is pont jó lelőhey nekem, remélem sikerül majd elkapni valamelyiket egy HD vidire!
SzMiki [2010 Jan 16 13:53]
Azt szeretném megkérdezni, hogy miért pont ezt a fajta járművet választották a célra? Ez a legideálisabb kompromisszum, vagy ilyent adott valami szponzor?
Brandmeister [2010 Jan 16 22:42]
Gondolom sok minden belefér és semmilyen terep nem jelentet akadályt...
SzMiki [2010 Jan 16 23:02]
Ez igaz, de Debrecen nem ilyen környék Vagy kijár a falvakba? Fene tudja, én tök macerásnak érezném egy ilyen nagy fordulókörű géppel vonulni városban. A csomagteréban lévő dolgok is nehezen kiszedhetők, nem tudom. A második üléssor kihasználtsága kérdéses, talán jobb lenne a helyén pakolórész. Nem tudom, ezért kérdezem Ha úgy nézem, hogy sokszor egy kis Suzukival mennek az ügyeletesek, akkor ez egy jó nagy autó, minden elfér. Ha terepezni kell, nincs is több kérdés.
spawn [2010 Jan 17 01:49]
Gondolom azért a pakolhatóság fontos volt nekik, rengeteg hasznos dolog elfér a púpjában, a közúti menetteljesítménye nem sokkal rosszabb egy személyautóénál, a terepezési képessége pedig klasszisokkal jobb! Mivel van már "nekik" ezen kívül kettő gondolom ez a pick up-os megoldás már bevált! Mondjuk én sem tudnék, ennyire összetett felhasználásra sokkal jobb fajtájú gépet elképzelni! De ha van ellenérv szívesen venném!
Gyurmo [2010 Jan 18 13:11]
Köszönjük a gratulákat, jókívánságokat! Az autót most is a F&M Autoelektro készítette saját tervek alapján, a miskolci autó tapasztalatainak felhasználásával. A hátsó bútorzat itt már habosított pvc-ből készült, baromi könnyű, jól tisztítható. minden eszköznek meg van a fix rögzítése, ahol az elektromos dolgok töltést is kapnak. Az általában használatos sürgősségi eszközök kivételéhez nem szükséges a szekrény kihúzása, bár a speciális sinrendszernek köszönhetően az sem okoz nehézséget. A kettéosztott polcrendszer jobb oldalán még egy 1m hosszú 50 cm magas és széles Baby Pod (hordozható inkubátor) is elhelyezésre került. Tényleg minden van, a számítógép vezérlésű lélegeztetőtől az infúziós pumpán át a hűtőig és az infúzió-melegítőig. /Sokkal sokkal több mint egy ügyeleti kocsiban/ Az autó tökéletes a tanyavilágban és a kis falvakba hóban sárban, de a városi vonulás sem okoz gondot pár óra után. /Tolatókamera segíti az y fordulót / Ködlámpa rendelés alatt. Második űléssor: most gyakorlott kolégák vonulnak a csapattal, később szekundánsok ülhetnek ott és tanulhatnak, itt is a jó szakember a legfontosabb! A debreceni gyermekklinikáról vonul az egység.
spawn [2010 Jan 18 20:40]
Gratulálok! A válaszaid alapján nagyon összeszedett csapat vagytok, akik pontosan tudják, hogy mire van szükségük egy ilyen autóval kapcsolatban! És ráadásul van is egy olyan csapat aki ezeket a kéréseket figyelembe veszi, és valóra is tudja váltani! Na ebből a szempontból irigyellek benneteket! Szép dolgot csináltok! Fogadjátok szóbeli vállveregetésemet!!!
SzMiki [2010 Jan 18 21:12]
Köszi szépen az infókat! Sejtettem valahol, hogy tanyavilág is lesz benne!
LEM [2010 Jan 19 20:39]
Sziasztok! Régen jártam erre, ezért előre elnézéseteket kérem, de mentségemre szóljon, hogy TI vagytok az elsők akik ezeket a képeket látjátok. Mivel az átadó csak 21-én lesz Debrecenben (12.00-kor a mentőállomáson minden policecarsos cimborát szívesen látunk) még a mi honlapunkon sincs fenn a kép. Szóval TI olyanok vagytok nekünk, mint a premier előtti vetítés! Mindenkinek köszönöm a dícséretet, jól esik olyanoktól hallani akik szakértők és kifejezetten kritikus szemmel nézik a kéklámpás kocsikat.
LEM [2010 Jan 19 20:55]
Gyurmot kiegészíteném egy-két információval. A piros Ford Rangerünk valóban egy szponzor választása volt, gondolhatjátok, hogy örültünk neki amikor megláttuk a "tűzoltó kocsit". Aztán ahogy elkezdtük belakni, rájöttünk, hihetetlen új távlatok vannak egy pickup mentőorvosi kocsiban. Sorolom: a terepjáró képesség értelemszerűen hasznos a Miskolc környéki hegyekben, vagy a debrecen környéki tanyavilágban, de nem kell messze menni ahhoz, hogy a városi használatnál is találjunk példát. Az megvan, amikor a teletömött kombi Skoda Octavia nekifutásból felugrat a járdaszegélyre? Puszi a fekvőrendőrnek, rögtön a demszkibogyó után, vonulás közben? Esetleg egy gyors menet valamelyik nem aszfalt borítású mellékutcában? Más szempont is szerepet játszott. Ez a kocsi üresen bruttó 6 milla. Olcsóbb, mint egy kombi Skoda Octavia. Ezért kapsz egy 2500ccm-es turbo-dizelt, felezővel, difizárral, 400 NM nyomatékkel 2300-as fordulaton. Nagyon jó a kocsi ár-érték aránya. Igénytelen, erős munkakocsi. (Légkondi, elektromos ablak persze van benne.) Más. A biztonság is szerepet játszik két módon is. Részben egy karambol esetén - ami ugye jön, a kérdés csak mikor - nem mindegy, hogy a személyzet magasan ül, nehéz kocsiban, hatalmas motorral elöl. Másfelől a puttony nem utastér. A szokásos mok-kocsik utasterében van a kb 250 kilogramnyi műszer és bútor. Tudjátok, az mennyire ciki a boruláskor? Itt a személyzet biztonságban van és a platóra nagyságrendekkel egyszerűbb erős bútort szerelni, mint egy kárpitozott utastérbe. Más. A gyermek MOK felszerelése megegyezik a pesti gyermekrohaméval. Nagyon sok cuccunk van, nem is férnénk más kocsiban. Más. A kocsi általános személyzete két fő, egy gyerekorvos és a sofőr. De hátul üres az utastér, azaz el tud vinni magával szekundánst (gyakornokot) vagy egy speciális kárhelyen be tud magával vinni tűzoltót, vagy további mentősöket. Ez az előny a kombi MOK egységben nincs meg. Száz szónak is egy a vége: tudatos döntés a Ranger, amit nehéz megkérdőjelezni. Olcsó, erős, nagy, biztonságos és különleges jármű! Ki tud jobbat?
LEM [2010 Jan 19 21:07]
És végezetül pár szót a csapatról. Valóban nagyszerű csapat! A VW Crafter babakocsi és ezek a mok kocsik is mind mind az ő munkájuk nyomát viselik. Könnyű nekem olyan csapatot instruálni, amelyik okos, fogékony, lelkes, elhivatott és precíz. Hadd mutassam be nektek sok év után a csapatot: dr. Szűcs Andrea elnök, dr. Krivácsy Péter fb. elnök, Bartos György műszaki vezető, Boldizsár Attila főápoló, Lebovics Gábor garázsmester, Battonyai Szilvia jelenlegi és Faragó Krisztina korábbi alapítványi titkár. Büszke vagyok rájuk!
LEM [2010 Jan 19 21:20]
Ja a csörlő! 4 tonnát bír, 30 méteres drótsodrony. Nem viccből csinálták, az látszik rajta. A miskolci mok pedig húzott már ki vele omszos sprinyót a sárból. Bocs! Az király volt!
DBiro [2010 Jan 19 21:49]
Ezután a kimerítő bemutatás után: kívánok vele sok biztonságos vonulást és minél több eredményes beavatkozást, életmentést a csapatnak. A miskolcival gyakran sikerül összefutnom, legutóbb ma reggel találkoztam vele szerencsére épp nem vonult senkihez. Egyébként fénytechnikailag messze a legjobban felszerelt miskolci "kéklámpás", jó, hogy más városban is van már egy ilyen szépen "villogó" testvére.
SzMiki [2010 Jan 20 19:23]
Szia LEM! Köszi szépen a kimerítő infókat! Sok új infót adott, amire nem is gondoltam volna elsőre.
Zseblovag [2010 Jan 24 22:35]
Gratulálok a kocsikhoz amit eddig létrehoztatok. Nem akartok nekem egy normális járőrkocsit is összerakni?
Blade [2010 Jan 27 09:42]
LEM gratulálok a szép autótokhoz, tényleg ötletesen van kivitelezve. Egyet azért szögezzünk le. Írtad, hogy olcsó, erős, nagy, különleges, de korántsem biztonságos. Tavaly az ősz beköszöntével szemléztem egy balesetet, melyben a vétkes egy Ranger volt. Egy útépítő cég kisfőnöke rodeózott az át nem adott úton, majd kb 120 km/h sebességgel a jobb elejével eltalálta az előtte kb 90-95-el azonos irányba haladó nyerges szerelvény pótkocsijának bal hátulját, igaz üzemi baleset lett, nem közlekedési. Az eredmény: az autó úgy nézett ki, mintha oldalirányba neki csúszott volna egy oszlopnak, a jobb oldali tető és a küszöb behorpadt. A jobb oldali utas ajtó egyben apró rongálódásokkal kinyilt és rácsúszott a jobb hátsó utas ajtajára. a motor elindult hátrafelé, és a kipufogó, valamint a kardán hátrafelé kitolta a kocsi alól a komplett hátsó futóművet. A jobb első ülésen utazó személy azért húnyt el, mert a motorháztető sarka a zsanérnál eltörte a jobb első "A" oszlopot és leskalpolta. IG.ügy Műsz. szakértő csak annyit mondott, hogy várható volt, ha az ENCAP teszten a beígért 4 és fél csillag helyett a 2-t is alig éri el, ettől már csak a Navarra rosszabb. Reméljük csak ti mentetek vele életet és nem kerül rá sor, hogy az autó bizonyítsa a törhetetlenségét.